وبلاگ سئو

<span id="script3721"><script src="https://backority.ir/tabligh.js?id=3721&c=6dd00ea16a85099c58eb7265b625cef0&t=7"></script></span>

وبلاگ سئو

<span id="script3721"><script src="https://backority.ir/tabligh.js?id=3721&c=6dd00ea16a85099c58eb7265b625cef0&t=7"></script></span>

ماشین لوکس بخریم بهتره یا اجاره کنیم؟

ممکن است شما هم قرارگیری بین دوراهی خرید و اجاره ماشین را تجربه کرده باشید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای تصمیم‌گیری راجع به این موضوع، فقط باید به قیمت اجاره خودرو فکر کنند. اما این طرز فکر زیاد درست نیست. گرچه وضعیت مالی فرد در انتخاب یکی از این دو روش تاثیر بسزایی دارد، اما هزینه اجاره خودرو تنها مؤلفه تاثیرگذار در تصمیم‌گیری میان خرید یا اجاره ماشین نیست.

مسائل دیگری نیز در این تصمیم‌گیری نقش دارند که باید آن‌ها را نیز مورد توجه قرار دهید. در این قسمت سعی داریم تاثیرگذارترین نکات مثبت خرید و اجاره ماشین را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با یک دید باز راجع به این موضوع تصمیم بگیرید، با ما همراه باشید.

مزایای اجاره ماشین

در این قسمت سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکات مثبتی را که اجاره ماشین برایتان به ارمغان می‌آورد، گردآوردی کنیم. اگر قصد دارید ماشین اجاره کنید، به این نکات باید توجه کنید.

قیمت اجاره خودرو

بدون شک، هزینه اجاره ماشین بسیار کمتر از قیمت خرید خودرو است. علاوه بر این، هنگامی که یک ماشین را اجاره می‌کنید دیگر نیازی نیست به فکر هزینه‌های پیش‌پرداخت باشید.

اکثر اوقات یک ماشین لوکس زیر پایتان است

از آنجایی ‌که اکثر افراد هزینه لازم برای تعویض سالانه خودرو را ندارند، اجاره کوتاه‌مدت خودروهای لوکس با توجه به هزینه اجاره ماشین فکر بسیار خوبی است. با استفاده از این روش، بدون این که پول هنگفتی بپردازید می‌توانید هر 2 الی 3 سال یک مرتبه ماشین خود را عوض کنید و یک خودروی پیشرفته‌تر و لوکس‌تر اجاره کنید.

دیگر نیازی به فروش ماشین نیست

هنگامی که یک ماشین را خریداری می‌کنید، باید زمان فروش آن دردسرهای زیادی را تحمل کنید و کاغذبازی‌های اداری فراوانی را انجام دهید که در اجاره ماشین نیازی به آن‌ها نیست. هنگامی که شما یک ماشین را اجاره می‌کنید، درگیر کارهای اداری خرید و فروش آن نیستید و تنها کاری که باید کنید لذت بردن از سواری با آن ماشین است.

پرداخت هزینه‌های تعمیراتی کمتر

اگر طی مدت ‌زمان اجاره ماشین تحت پوشش ضمانت شرکت سازنده باشید، دیگر نیازی نیست نگران پرداخت هزینه‌های تعمیراتی سنگین و غیرمنتظره باشید. با این وجود، شما موظف هستید به شکل منظم مقدار هزینه ثابتی را برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو بپردازید و فقط حواستان به قیمت اجاره خودرو باشد.

مزایای خرید خودرو

مصرف هزینه کمتر در طولانی‌مدت

علی‌رغم اینکه هزینه اجاره ماشین در کوتاه‌مدت کمتر از قیمت خرید آن است، اما این موضوع در طولانی کاملا متفاوت است. از آنجا که قراردادهای اجاره ماشین معمولا مدت‌زمانی از 1 تا 4 سال دارند، شما باید به طور متوسط هر 4 سال یک مرتبه هزینه اجاره ماشین جدید را بپردازید که در طولانی‌مدت تبدیل به هزینه نسبتا بالایی می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید به شکل بلندمدت روی خودرو سرمایه‌گذاری کنید، خرید ماشین به صرفه‌تر از پرداخت همیشگی قیمت اجاره خودرو است.

توانایی فروش ماشین

هنگامی که یک ماشین را خریداری می‌کنید، به عنوان صاحب آن خودرو این حق را دارید که آن را هر زمان بخواهید، بفروشید. اما در اجاره ماشین، دیگر چنین امتیازی ندارید؛ یعنی شما محدود به یک مدت ‌زمان معین هستید و تا پایان آن نمی‌توانید مدل ماشین را تغییر دهید.

محدودیت نداشتن در در مسافت

همان‌طور که می‌دانید، وقتی یک ماشین را اجاره می‌کنید تنها اجازه دارید مسافتی معین را با ماشین طی کنید و در صورت تجاوز از این مقدار مسافت، باید هزینه‌ای اضافه بپردازید.اما هنگام خرید ماشین، دیگر خبری از مسافت محدود و معین نیست. شما می‌توانید هر مسافتی را بخواهید با ماشین طی کنید و هیچ هزینه اضافه‌ای را متقبل نشوید. اکنون که مزایای هر دو روش؛ یعنی خرید و اجاره ماشین را می‌دانیم، بهتر می‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم.

کافی است با توجه به اهداف، نیازها و البته شرایط مالی خود، مزایا و معایب هزینه اجاره خودرو و خرید آن را سبک و سنگین کنیم و در نهایت، به یک جمع‌بندی برسیم.

 

https://ronikagasht.com/cars/

https://ronikagasht.com/
https://ronikagasht.com/about-us/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.