وبلاگ سئو

<span id="script3721"><script src="https://backority.ir/tabligh.js?id=3721&c=6dd00ea16a85099c58eb7265b625cef0&t=7"></script></span>

وبلاگ سئو

<span id="script3721"><script src="https://backority.ir/tabligh.js?id=3721&c=6dd00ea16a85099c58eb7265b625cef0&t=7"></script></span>

قیمت اهن الات در بازار امروز

بازار قیمت اهن الات همیشه یکی از جذاب ترین بازار ها برای سرمایه گذاری بوده است.اما در ماههای اخیر شاهد بی ثباتی قیمت اهن الات در این بازار هستیم . اما آنچه که هنوز فعالان بازار اهن را امیدوار کرده حجم سرمایه و افزایش سرمایه ورودی به بازار اهن الات است.

بعد از اعلام شرایط جدید بانک مرکزی در محاسبه سود سپرده های بانکی و نیز تغییر سیستم سود دهی بانک ها از روز شمار به ماه شمار ، حالا اما شاهد تغییر نگرش سرمایه گذاران و انتخاب بازارهای مالی دیگر به جز بانک ها هستیم

بازار قیمت اهن الات در این میان جز بازارهای مالی پر سود بوده و همیشه در کنار بازارهایی چون بورس و طلا مد نظر سرمایه گذاران می باشد تا جاییکه در مقایسه بازدهی بازار قیمت اهن الات با سایر بازارهای مالی عملکرد قابل قبول اهن مشاهده می شود.

علاوه بر اینکه با حمایت از تولید و چرخه صنعتی می توان به آینده امیدوار بود.

چرخه اهن و محصولات فولادی به دلیل حجم معاملات ، سهولت در نقد شوندگی را برای فعالان و سرمایه گذاران افزایش داده است.

البته یادآوری این نکته ضروریست که یکی از محرک های اصلی قیمت اهن الات ، ساخت و ساز و مسکن می باشد که با سیاست گذاری صحیح و اولویت قرار دادن این حوزه ، آینده روشن و رونق بازار قیمت اهن الات را می توان شاهد بود.

صنایع خودروسازی هم به عنوان مشتریان دائمی اهن الات هستند که با کمک وزارت متبوع به فرآیند تولید ادامه داده که در اینصورت بازار قیمت اهن الات از این بخش مهم محروم نخواهد ماند.

 

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت اهن الات

 

مواردی زیادی بر قیمت اهن الات تاثیر می گذارند اما با توجه به این که نزدیک به ۱۵ درصد قیمت اهن الات مربوط به مصرف انرژی در واحد های تولیدی است می توان گفت که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت اهن الات نفت است . یکی دیگر از عوامل مهم نوسانات قیمت ارز و طلا است همچنین نوسانات قیمت مواد اولیه و مواد خام مورد نیاز برای تولید اهن یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اهن الات است .

از دیگر عواملی که می تواند بر روی قیمت اهن الات تاثیر بگذارد عبارتند از : هزینه های حمل نقل ، شرایط اب و هوایی ، میزان عرضه و تقاضا ، بورس کالا و همچنین تورم جهانی .

به همین دلیل افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید هنگام خرید و فروش اهن هر کدام از این عوامل را بررسی کنند تا بتوانند در بهترین زمان و مناسب ترین قیمت اقدام به خر ید و فروش کنند .

 

سرمایه گذاری

با بررسی اجمالی می توان دریافت که سرمایه گذاری در حوزه اهن الات با توجه به بازارهای هدف ، می تواند گزینه خوبی در میان بازارهای مالی باشد هر چند که در کنار تمام مزایا نمی شود از حجم پولی زیاد در اهن صرفه نظر کرد ولی می توان با توسعه فعالیت های اقتصادی از نوسانات شدید و تلاطم بازار قیمت اهن الات گذر کنیم و اهن را میان سایر بازارها به عنوان یک سرمایه مطمئن انتخاب کرد.